diumenge, 24 de maig del 2009

Els videos, només per a entretenir?

El nostre treball és un intent de acostar-vos els vídeos com a recurs a l'aula.
En el treball introduim el tema a partir del capitol 8 del llibre "Nuevas tecnologías aplicadas a la educación" on explica com utilitzar correctament aquest recurs per treure'n el màxim profit. Per poder treballar amb el vídeos a l'aula és important tenir uns mínims coneixements sobre el tema. Si més no, saber com preparar un petit guió, definir els objectius i tenir clar els continguts que ha de tenir el vídeo.
Per la Xarxa es poden trobar molts vídeos, però un tant per cent molt reduït són vídeos educatius. Per tant hem de vigilar molt amb els vídeos que escollim i assegurar-nos que acompleixen les nostres expectatives.
També proposem un quadre comparatiu sobre els avantatges i inconvenients dels vídeos a Internet i sobre els formats més antics, com el vhs o el dvd.
Mostrem un dels portals que conté més recursos multimèdia, des de vídeo a programes de ràdio, tots de contingut relacionat amb el món de l'educació. Aquest portal és l'EDU3.cat, un portal de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió. Des d'aquest portal es poden fer cerques acotades de recursos audiovisuals. També té un accés restringit per a personal docent.
Fem una petita introducció a l'Stop Motion com a mostra d'una de les tècniques que podem utilitzar a l'escola amb els infants. La tècnica consisteix en fer fotografies a un objecte quiet, el qual anem movent en cada fotografia. Un cop s'ajunten totes les fotografies, crea la sensació de moviment d'un objecte inert. També ho podem fer amb plastilina. Hem posat alguns exemples de Stop Motion com l'anunci de Minute Maid o la pel·lícula "El hotel electrico".
En el treball també es pretén introduir en el món del YouTube, ja que creiem que és una bona plataforma per a compartir vídeos. Hem destacat les funcions més importants del YouTube com registrar-se, penjar un vídeo, guardar els preferits i editar-los, i la funció de les paraules clau o etiquetes.
Hem proposat una pràctica a fer amb els infants, hem explicat com s'ha d'organitzar l'equip de mestres per a que els infants puguin experimentar amb els estris tecnològics i després puguin compartir el vídeo resultant a Internet.
Finalment hem fet una petita pràctica al YouTube, creant el nostre compte i penjant el vídeo educatiu que vam fer a principi de quadrimestre.

Bé , espero que us agradés la nostra presentació!

Apa bona setmana, que això ja s'acaba!!